پژوهشی درباره یادگیری عمیق در آموزش ریاضیات ابتدایی |
کد مقاله : 1075-IMEC |
نویسندگان |
حمیده عبدالهی لاشکی *1، رفائیل آزادیان2 1مامور آموزشی دانشگاه فرهنگیان استان مازندران 2گروه مدیریت آموزشی دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. |
چکیده مقاله |
ریاضیات، که یک موضوع اساسی برای پرورش توانایی تفکر سطح بالای دانشآموزان است، پایه و اساس درستی را برای دانشآموزان ایجاد میکند تا با پیشرفت سریع جامعه سازگار شوند. رشد اخیر فناوریهای هوشمند به توسعه آموزش ریاضیات ابتدایی کمک میکند. تکنولوژی میتواند فرآیند یادگیری را برای دانشآموزان جذابتر و موثرتر کند. یادگیری عمیق به عنوان یکی از شاخههای هوش مصنوعی توانسته در سالهای اخیر تحولات شگرفی در حوزههای مختلف آموزشی ایجاد کند. این پژوهش مدل یادگیری عمیق و فرآیند تدریس ریاضی ابتدایی را با هم ترکیب کرده و نشان داده که مدل کلاسی یادگیری عمیق ریاضیات ابتدایی میتواند به طور موثری توسعه سواد هستهای ریاضی را ارتقا دهد، عملکرد تحصیلی دانشآموزان را بهبود بخشد و انتقال دانش و توانایی حل مسئله را در دانشآموزان پرورش دهد. با وجود مزایای فراوان، نتایج پژوهش نشان داده استفاده از یادگیری عمیق در آموزش ریاضیات ابتدایی با چالشهایی همانند پیچیدگیهای فنی مربوط به توسعه و پیادهسازی این مدلها روبرو است. |
کلیدواژه ها |
یادگیری عمیق، آموزش ریاضبات، هوش مصنوعی، شبکههای عصبی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |