تاثیر تدریس مبتنی بر اینفوگرافی بر میزان یادگیری دانش آموزان در موضوع تابع
کد مقاله : 1063-IMEC
نویسندگان
سارا جعفری نصرآبادی *1، رضا حیدری قزلچه2، ملوک حبیبی2
1دبیر فرهنگیان
2دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
در این پژوهش به بررسی تاثیر تدریس مبتنی بر اینفوگرافی بر میزان یادگیری در موضوع تابع پرداخته شده است. از نظر هدف کاربردی و از نظ ر روش
شبه آزمایشی )پیش آزمون و پس آزمون( با گروه گواه و با گزینش در دسترس استفاده شد.جامعه این تحقیق متشکل از دانش آموزان یازدهم انسانی شهر
قم بود. روش نمونه گیری در دسترس 18 نفر به عنوان گروه آزمایش و 20 نفر به عنوان گروه گواه انتخاب شد.ابزار اندازهگیری در این پژوهش عبارت
بود از آزمون هماهنگ استانی ترم اول و آزمون محقق ساخته که میزان یادگیری را مسنجید. روایی محتوای آزمون یادگیری توسط متخصصان درس و
پایایی پرسشنامه تحقیق با استفاده از آلفای کرونباخ در آزمون میزان یادگیری برابر با 0/81 محاسبه شد.داده های حاصل با استفاده از آمار توصیفی و
استنباطی تجزیه و تحلیل گردید. نتایج بررسی مولفه تحقیق نشان داد که آموزش مبتنی بر اینفوگرافی بر میزان یادگیری موثر است
کلیدواژه ها
اینفوگرافیک، یادگیری، طراحی آموزشی، تابع
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی