تاثیر تدریس مبتنی بر اینفوگرافی بر میزان یادگیری دانش آموزان در موضوع تابع |
کد مقاله : 1063-IMEC |
نویسندگان |
سارا جعفری نصرآبادی *1، رضا حیدری قزلچه2، ملوک حبیبی2 1دبیر فرهنگیان 2دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
در این پژوهش به بررسی تاثیر تدریس مبتنی بر اینفوگرافی بر میزان یادگیری در موضوع تابع پرداخته شده است. از نظر هدف کاربردی و از نظ ر روش شبه آزمایشی )پیش آزمون و پس آزمون( با گروه گواه و با گزینش در دسترس استفاده شد.جامعه این تحقیق متشکل از دانش آموزان یازدهم انسانی شهر قم بود. روش نمونه گیری در دسترس 18 نفر به عنوان گروه آزمایش و 20 نفر به عنوان گروه گواه انتخاب شد.ابزار اندازهگیری در این پژوهش عبارت بود از آزمون هماهنگ استانی ترم اول و آزمون محقق ساخته که میزان یادگیری را مسنجید. روایی محتوای آزمون یادگیری توسط متخصصان درس و پایایی پرسشنامه تحقیق با استفاده از آلفای کرونباخ در آزمون میزان یادگیری برابر با 0/81 محاسبه شد.داده های حاصل با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل گردید. نتایج بررسی مولفه تحقیق نشان داد که آموزش مبتنی بر اینفوگرافی بر میزان یادگیری موثر است |
کلیدواژه ها |
اینفوگرافیک، یادگیری، طراحی آموزشی، تابع |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |