بهبود بدفهمی های دانش آموزان در مبحث جبر و معادله، با استفاده از رویکرد مثال های کامل کردنی و فعالیت های خود توضیحی
کد مقاله : 1060-IMEC
نویسندگان
ندا توانایی *
بهبهان
چکیده مقاله
بدفهمی ناشی از عدم درک مطلب بوسیله دانش آموز یا درک غلط موضوع نیست. در واقع این خطاها ناشی از بی دقتی یا بی توجهی به فعالیت نیستند و ریشه های عمیق تری دارند. مقاله حاضر به منظور بهبود وضعیت بدفهمی دانش آموزان در مبحث جبر و معادله پایه هفتم و رسیدگی به باورهای غلط ایجاد شده، رویکرد مثال های کار شده و فعالیت های خود توضیحی را معرفی می نماید. کلاس 30 نفره از دانش آموزان پایه هفتم یکی از مدارس پسرانه شهرستان بهبهان و همچنین تجارب 14 نفر از دبیران ریاضی، از طریق مصاحبه مورد مطالعه نگارندگان قرار گرفته است که چند مورد آن در مقاله آورده شده است. این رویکرد به عنوان یک راهبرد جدید برای تسریع درک و موفقیت دانش آموزان نوید می دهد.
بدفهمی ناشی از عدم درک مطلب بوسیله دانش آموز یا درک غلط موضوع نیست. در واقع این خطاها ناشی از بی دقتی یا بی توجهی به فعالیت نیستند و ریشه های عمیق تری دارند. مقاله حاضر به منظور بهبود وضعیت بدفهمی دانش آموزان در مبحث جبر و معادله پایه هفتم و رسیدگی به باورهای غلط ایجاد شده، رویکرد مثال های کار شده و فعالیت های خود توضیحی را معرفی می نماید.
کلیدواژه ها
کلیدواژه‌ها: بدفهمی، مثال های کارشده، فعالیت های خودتوضیحی، جبر و معادله، پایه هفتم
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر