تأثیر لسن استادی بر حل مساله ریاضی، اضطراب و انگیزه دانشجویان سطح پایه
کد مقاله : 1058-IMEC
نویسندگان
حسینعلی غلامی *1، حانیه غلامی2
1دانشکده ریاضی دانشگاه یو پی ام مالزی
2دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
چکیده مقاله
یادگیری ریاضیات دانشگاهی چالش های مهمی را برای بسیاری از دانشجویان به دلیل پیچیدگی مفاهیم آن ، انگیزه کم در یادگیری ریاضیات و اضطراب ریاضیات ایجاد می کند. برای پرداختن به این موضوع ، یک مطالعه تحقیقاتی نیمه تجربی برای بررسی تأثیر لسن استادی بر حل مساله ، انگیزه ریاضی و اضطراب ریاضی در بین دانشجویان پایه، در یک دانشگاه دولتی در مالزی انجام شد. این مطالعه شامل یک گروه لسن استادی متشکل از هفت استاد ریاضی و 86 دانشجو بود که 44 نفر از آنها در گروه آزمایش و 42 نفر دیگر در گروه کنترل قرار گرفتند. داده ها با استفاده از آزمون های حل مساله طراحی شده توسط محقق اول و گروه اساتید، پرسشنامه انگیزه ریاضی و پرسشنامه اضطراب ریاضی جمع آوری شد. داده های جمع آوری شده با استفاده از آمار توصیفی و آزمون تی نمونه های مستقل آنالیز شد. نتایج این مطالعه نشان داد که دانش آموزان گروه آزمایش توانایی بهتری نسبت به گروه کنترل در آزمون حل مساله داشتند. علاوه بر این ، این مطالعه بیانگرافزایش انگیزه ریاضیات و کاهش سطح اضطراب ریاضی دانشجویان گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل بود. این یافته ها به شدت نشان می دهد که لسن استادی یک روش تدریس کارآمد برای دانشجویان دانشگاه در سطح پایه است.
کلیدواژه ها
حل مساله، اضطراب ریاضی، انگیزه ریاضی، لسن استادی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی