تأثیر تلفیق ریاضی با هنر در میزان علاقه دانش آموزان پنجم ابتدایی به درس ریاضی |
کد مقاله : 1053-IMEC |
نویسندگان |
رقیه صحرائی *1، کیوان آذرمی2 1اموزش و پرورش استان اردبیل 2آموزش و پرورش استان اردبیل |
چکیده مقاله |
بی شک در دوره ی ابتدایی به دلیل اینکه دانش آموزان با یک معلم برای همه ی درس ها ارتباط دارند ،نمی توان تأثیر زیادی را که روش های معلمان در ایجاد علاقه دانش آموزان به یک درس را دارند ، مورد غفلت قرار داد. درس ریاضی از جمله دروسی هست که به نظر می رسد طی سالهای اخیر میزان علاقه و گرایش دانش آموزان به این درس کاهش یافته است. در صورتی که درس هنر همیشه مورد علاقه دانش آموزان بوده است.چون آموزش ابتدایی پایه و اساس ایجاد علاقه و تمایل دانش آموزان به درس ریاضی است ، ما در این پژوهش سعی کرده ایم میزان علاقه دانش آموزان ابتدایی به درس ریاضی را با تلفیق آن با هنر بررسی کنیم.جامعه ی آماری دانش آموزان پایه ی پنجم ابتدایی شهرستان پارس آباد می باشد که 26 نفر از آنها یعنی دانش آموزان کلاس خودم به صورت نمونه گیری در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار این پژوهش پرسشنامه علاقه به ریاضی نعمتی 1388 می باشد.ابتدا مبحث مساحت لوزی از ریاضی پنجم به صورت ساده و در بار دوم با تلفیق با هنر تدریس شد و پس از نمره گذاری پرسشنامه برای هر مرحله و گرفتن میانگین این نتیجه حاصل شد که دانش آموزان در روشی که ریاضی با هنر تلفیق شد میزان تمایل و علاقه بیشتری به یادگیری این درس نشان می دهند. |
کلیدواژه ها |
ریاضی پنجم،هنر،علاقه ،ابتدایی،دانش آموزان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |