آموزش ریاضی در سایه هوش مصنوعی
کد مقاله : 1051-IMEC
نویسندگان
علیرضا عظیم زاده *1، فاطمه کامرانی فر2
1آموزگار،کارشناسی آموزش ابتدایی،دانشگاه فرهنگیان،بجنورد،ایران
2دانشجو معلم ، دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
هوش مصنوعی از فناوری های جدیدی است که در سال های اخیر گسترش بسیاری پیدا کرده است و پتانسیل ایجاد انقلابی در آموزش ریاضیات را با ارائه تجربیات یادگیری شخصی، بهبود مهارت های حل مسئله و افزایش درک مفاهیم ریاضی داشته است. با این حال پیاده سازی هوش مصنوعی در آموزش ریاضی نیز چالش ها و نگرانی هایی را به همراه داشته است. در این مقاله مروری بر وضعیت فعلی هوش مصنوعی در آموزش ریاضیات و مزایا و محدودیت های استفاده از آن پرداخته شده است. فرصت‌های هوش مصنوعی برای ارتقای آموزش ریاضیات، مانند بهبود نتایج دانش‌آموز، افزایش دسترسی و ارائه بازخورد در زمان واقعی را مورد بحث قرار گرفته است. با این حال، همچنین چالش‌ها و نگرانی‌های پیرامون استفاده از هوش مصنوعی در آموزش ریاضی، از جمله نیاز به آموزش معلمان، کنترل کیفیت داده‌ها و پرداختن به سوگیری‌ها در الگوریتم‌ها را تأیید کرده است و تاکید آن بر داشتن رویکردی متوازن به هوش مصنوعی در آموزش ریاضیات است به گونه ایی که فناوری در خدمت انسان باشد نه جایگزین آن.
کلیدواژه ها
هوش مصنوعی،آموزش ریاضی،یادگیری شخصی،تربیت معلم  
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر