آموزش ریاضی در سایه هوش مصنوعی |
کد مقاله : 1051-IMEC |
نویسندگان |
علیرضا عظیم زاده *1، فاطمه کامرانی فر2 1آموزگار،کارشناسی آموزش ابتدایی،دانشگاه فرهنگیان،بجنورد،ایران 2دانشجو معلم ، دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
هوش مصنوعی از فناوری های جدیدی است که در سال های اخیر گسترش بسیاری پیدا کرده است و پتانسیل ایجاد انقلابی در آموزش ریاضیات را با ارائه تجربیات یادگیری شخصی، بهبود مهارت های حل مسئله و افزایش درک مفاهیم ریاضی داشته است. با این حال پیاده سازی هوش مصنوعی در آموزش ریاضی نیز چالش ها و نگرانی هایی را به همراه داشته است. در این مقاله مروری بر وضعیت فعلی هوش مصنوعی در آموزش ریاضیات و مزایا و محدودیت های استفاده از آن پرداخته شده است. فرصتهای هوش مصنوعی برای ارتقای آموزش ریاضیات، مانند بهبود نتایج دانشآموز، افزایش دسترسی و ارائه بازخورد در زمان واقعی را مورد بحث قرار گرفته است. با این حال، همچنین چالشها و نگرانیهای پیرامون استفاده از هوش مصنوعی در آموزش ریاضی، از جمله نیاز به آموزش معلمان، کنترل کیفیت دادهها و پرداختن به سوگیریها در الگوریتمها را تأیید کرده است و تاکید آن بر داشتن رویکردی متوازن به هوش مصنوعی در آموزش ریاضیات است به گونه ایی که فناوری در خدمت انسان باشد نه جایگزین آن. |
کلیدواژه ها |
هوش مصنوعی،آموزش ریاضی،یادگیری شخصی،تربیت معلم |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |