ارتقا آموزش درس هزار ریاضی سوم دبستان |
کد مقاله : 1019-IMEC |
نویسندگان |
فاطمه حیدریان *1، عادل سلیمانی2 1دانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه،ایران 2گروه آموزشی علوم اجتماعی ، مدرس دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه ، ایران |
چکیده مقاله |
هدف کلی پژوهش حاضر ارتقا آموزش درس هزار ریاضی سوم دبستان میباشد ، در این راستا نیز به نقش هنر در تدریس ریاضی و روش های نوین تدریس در آموزش ریاضی میپردازیم . این پژوهش از نوع کیفی است . داده های پژوهش با استفاده از تدریس انجام شده توسط پژوهشگر و مشاهده مستقیم توسط اعضای تیم سه نفره و نقد و بررسی های اعضای تیم در دو مرحله بررسی و جمع آوری شدند، بدین گونه که در فرایند اجرای درس پژوهی در دو مرحله تدریس با روش های پرسش و پاسخ و ساختن گرایی ، طرح درس و اجرای آن مورد بررسی قرار گرفت . پس از بررسی توسط تیم وتجدید نظر و اصلاح نقاط ضعف و بکارگیری پیشنهاد های اعضای تیم ، تدریس دوم با رویکرد قصه گویی و ساختن گرایی اجرا شد . به کارگیری روش قصه گویی و ساختن گرایی در تدریس دوم و استفاده از منابع و ابزار های جدید و اعمال ایده های نو ، تغییراتی در فرایند یاددهی و یادگیری دانش آموزان مشاهده شد که نشان دهنده تاثیرگذاری پیشنهادات مثبت اعضای تیم و اجرای معلم بود. این روش ها و اصلاحاتی که توسط اعضای تیم و اجرای معلم انجام گرفت ،به 144کد باز و پس از تجزیهوتحلیل و ادغام ، 13کد محوری و در نهایت 3 کد گزینشی حاصل گردید . نتایج بدست آمده بیانگر این است که مهارت هایی از جمله مهارت انسانی ، مهارت فنی و فنون تدریس در افزایش یادگیری و رشد تواتمندی های دانش آموزان موثر هستند . |
کلیدواژه ها |
درس پژوهی ، تدریس نوین ، افزایش یادگیری ، ارتقای آموزش |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |