پژوهش در زمینه روش های تدریس درس ریاضی |
کد مقاله : 1017-IMEC |
نویسندگان |
نرجس رضی * هیات علمی دانشگاه فرهنگیان تهران مرکز شهید شرافت |
چکیده مقاله |
چکیده بدون شک ریاضیات یکی از مهمترین دروس مورد مطالعه در مدارس و دانشگاه می باشد. لذا نحوه تدریس ریاضیات با توجه به ارتباط عمیق آن با زندگی بشر و محیط پیرامون آن بسیار حائز اهمیت است. در این تحقیق، روش های متفاوت تدریس ریاضیات بررسی شده اند و روش پژوهش از نوع اسنادی- تحلیلی است. با توجه به روش های تدریس سنتی و جدید که در این تحقیق به اختصار بیان شده اند می توان نتیجه گرفت که روش تدریسی، موثر و انگیزه بخش خواهد بود که از تلفیقی از این روش ها بهره گرفته باشد. هر مبحث درس ریاضیات نیازمند به انتخاب یکی از روش های تدریس ذکر شده یا تلفیقی از آنها است. یعنی هر مبحث با توجه به مفاهیم مطرح شده و نوع کاربرد آن نیازمند به یک روش تدریس یا تلفیقی از آنها می باشد و لذا تدریس ریاضیات باید به صورت ترکیبی از روش های تدریس یادشده در این تحقیق، انجام گیرد. در عصر حاضر تدریس به کمک محتوای الکترونیکی مورد توجه زیاد قرار گرفته است ولی اگر این روش تدریس با روش های دیگر به صورت ترکیبی به کار گرفته شود بسیار موثر و انگیزه بخش برای دانش آموزان و حتی دانشجویان در سطح تحصیلات تکمیلی خواهد بود |
کلیدواژه ها |
روش اکتشافی، روش تدریس معکوس، روش مدل سازی ریاضی، روش بازی، محتوای الکترونیکی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |