دانش مورد نیاز آموزگاران برای تدریس ریاضی |
کد مقاله : 1006-IMEC |
نویسندگان |
مهرداد سیلانی *1، محمدمهدی بیت حردان2، علی حسینی3 1دانشگاه فرهنگیان خوزستان- پردیس رسول اکرم اهواز 2کارشناسی آموزش ریاضی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس رسول اکرم (ص) اهواز. 3کارشناس آموزش ریاضی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس رسول اکرم (ص) اهواز. |
چکیده مقاله |
برای افراد جامعهای که تعلیم و تربیتش بدون بحث و انتقاد امور را می پذیرد، و بدون تفکر منعکس مینماید، خطری در کمین است که انسانی فاقد توان و نیرو در جامعه پدید میآورند، تدریس در بیشتر مدارس ما به معنای انتقال معلومات از ذهن معلم به شاگرد میباشد، کمکم ذهن دانشآموزشان انباشته از مطالبی که با نیاز و فکرش متناسب نیست و باعث میشود مانند طوطی آنچه را که آموختهاند تکرار کنند بتدریج از یادگیری ایجاد کسالت میکنند و نه تنها در سازندگی آنها نقش موثری ایفا نمیکند بلکه زمینه رکود علمی و دلزدگی از فعالیت های علمی را فراهم میکند چون آموزش مانند لباس متحدالشکل به تمام دانشآموزان با استعدادهای مختلف و روحیات گوناگون بطور یکسان ارائه میشود در دهههای اخیر الگوهای تدریس برای استفاده از راهبردها و روش های تدوین یافته است که به شاگردان کمک کند تا به عنوان افراد رشد یابند، بر توانایی تفکر روشن و اندیشمندانه خود بیافزایند و مهارت ها و تعهدات اجتماعی خود را توسعه دهند. |
کلیدواژه ها |
ریاضی ، معلم ، تدریس ، دانش آموزان. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |