دانش مورد نیاز آموزگاران برای تدریس ریاضی
کد مقاله : 1006-IMEC
نویسندگان
مهرداد سیلانی *1، محمدمهدی بیت حردان2، علی حسینی3
1دانشگاه فرهنگیان خوزستان- پردیس رسول اکرم اهواز
2کارشناسی آموزش ریاضی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس رسول اکرم (ص) اهواز.
3کارشناس آموزش ریاضی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس رسول اکرم (ص) اهواز.
چکیده مقاله
برای افراد جامعه‌ای که تعلیم و تربیتش بدون بحث و انتقاد امور را می پذیرد، و بدون تفکر منعکس می‌نماید، خطری در کمین است که انسانی فاقد توان و نیرو در جامعه پدید می‌آورند، تدریس در بیشتر مدارس ما به معنای انتقال معلومات از ذهن معلم به شاگرد میباشد، کم‌کم ذهن دانش‌آموزشان انباشته از مطالبی که با نیاز و فکرش متناسب نیست و باعث میشود مانند طوطی آنچه را که آموخته‌اند تکرار کنند بتدریج از یادگیری ایجاد کسالت میکنند و نه تنها در سازندگی آنها نقش موثری ایفا نمیکند بلکه زمینه رکود علمی و دلزدگی از فعالیت های علمی را فراهم میکند چون آموزش مانند لباس متحدالشکل به تمام دانش‌آموزان با استعدادهای مختلف و روحیات گوناگون بطور یکسان ارائه میشود در دهه‌های اخیر الگوهای تدریس برای استفاده از راهبردها و روش های تدوین یافته است که به شاگردان کمک کند تا به عنوان افراد رشد یابند، بر توانایی تفکر روشن و اندیشمندانه خود بیافزایند و مهارت ها و تعهدات اجتماعی خود را توسعه دهند.
کلیدواژه ها
ریاضی ، معلم ، تدریس ، دانش آموزان.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی